Siipol, neizdosies piekrist arī Tavai versijai.
ā) Visgarlaicīgākie, pat lielākā daļa, ir tieši tie fotogrāfi, kuri saņem tikai algu. Man ir aizdomas, ka vēl ir dažas valsts iestādes, kur kāda fotogrāfa pusslodze saglabājusies, vēl pērn, vairāk aizpērn -- tie bija vairāki muzeji utml., kur fotogrāfi saņēma pliku algu, par kuru tie pat nevēlējās saspringt, tiem arī bija starp profesionāļiem visvājākās zināšanas. Atsevišķos gadījumos algu saņem labi profesionāļi, kuri agrāk bijuši pat lieliski: diez vai vērts būtu apskaust Uldi Pāži, kam ikdienā jābildē visas ofiālās padarīšanas ap Ministru Kabinetu un Saeimu, tas pats attiecībā uz Prezidenta fotogrāfu.
bē-ē) Maz palicis avīžu, kam savi fotogrāfi, Nesakarīgajai Rīta avīzei jau neesot pāris gadu neviena, dažiem portāliem ir savi, LETA-i, Lauķenei/Latvijas avīzei utt. ar tiem jau labāk: ikdienā saņem mazu aldziņu, kuriem tiek pieplusoti darbavietas maksātie nelielie honorāri. Šie f-grāfi jau aktīvāki, jo daļai no tiem firma mazo algu kompensējusi, parasti -- pēc vairāku gadiem ar saviem apirātiem, uzņēmuma pirktu tehniku. Šie cenšas ar savu iniciatīvu un savām autortiesībām pārdot savas smadzenes un darbus "uz malu", šajā kategorijā daudz īstu meistaru, no šī kategorijas izaugusi arī lielākā daļa vislabāko, kādi pie mums atrodami. Diezgan daudz augstas vērtes "brīvo" ir Rīgā, par daudziem publika nedzird, jo daudzi sev atraduši labus noietus un nespīdinās īpaši un dzīvo no autoratlīdzībām/honorāriem, vienīgi no sava tiešā biznesa.
cē) Pilnīgi brīvie strēlnieki/freelancer-i, ārpus Rīgas, rajonu pilsētās starp šiem ir arī mazmeistarīgi blefotāji, kuri ar pavāju darbu dušī vietējos bērnudārzus, skolas, valsts iestādes ar lielu nodarbināto skaitu, toties atsevišķās provincēs ir gadiem ilgi auguši savi lielmeistari, kurus vairākos gadījumos ārpus Latvijas, kur viņi iemananās atrast noeietu sev un savam darbam, pelna vairāk nekā Latvijā.
dē) turīgie amatieri, ieskaitot miljonārus: ekonomikas terminos izsakoties, šķērssubsidē fotomīlēšanu, dažam ieguldījumi tuvāki Ls 100 000 nekā $ 100 000, savus tehniski spožos darbus, ja saturā izdevušies publikācijām piedāvā par velti un pat piemaksā/izmaksā, lai ņemtu, reizēm tā nekorekti traucē tiem, kas pārtiek tikai no foto iepretim minētajiem nekustamo īpašumu grandiem, baņkieriem, juristiem utml.
Tiem, kuri brīvajā laikā uzšauj pa labam kadram, pa mīļai vietai, -- visu cieņu, kamēr viņi priecē sevi un tos savējos, kuri izsaka vēlmi skatīties. Visslābāk ar tiem, kuriem ir kaut kas, bildē kaut ko, liek visur kur un apvainojas, ja arī sajūsmā nav visi.
Siipol, par profesionālismu Tu izteicies tā, it kā labas bildes ielikšana kādā net-robā apliecinātu profesionālismu. Daļa no tām bildēm ir vienīgi izdevušās. Ir tur pat tādas, kas nav izdevušās, bet labi izskatās, -- tās, kuras uzlabojuši gan par velti, gan par barteru vai naudu profesionāli vai labi amatieri, kuri labi prot digitālo apstrādi! Manuprāt, šoreiz nu Tu esi pilnīgi garām aizbraucis. Profesionāls fotogrāfs, pēc manas saprašanas, tāppat kā jebkuras citas jomas stingri/profesionāli novērtēts un atzīts, ir vienīgi tas, kurš uzņemas un spēj izpildīt profesionālas vajadzības un uzdevumus: ja kādam gadījies labs meitas vai mīļākās portrets reportāžas stilā un dzerstiņa/tusiņa/seksrandiņa laikā un priekšspēkles vietā, tas nu itin nemaz nenozīmē, ka viņš spēs veikt profesionāla portretista uzdevumus!
Siipol, ja netici, sagaidi Haraldu, -- viņš varēs precizēt vai noliegt profesionāli!
0
0