Šis ir bijušā muslima Hameda Abdel-Samad raksts par apgrābstīšanu un pēdējo notikumu dziļākiem iemesliem. Viņš ir kļuvis par niknu islāma kritiķi. Ņemot vērā, ka viņš ir imāma dēls, izskolots korāna zinātājs un bijušais augstskolas pasniedzējs korāna mācībā, tad nekāds konvertētais man neiestāstīs, ka Hameds nezina, par ko runā.
... Es nāku no Ēģiptes, kur seksuāla uzmākšanās sievietēm ir sasniegusi kritisku līmeni, jo šo parādību pašā sākumā vai nu slēpa, vai novērtēja par zemu. No vienas puses nevēlējās atzīt, ka it kā morāli reliģiozā sabiedrībā daudzas sievietes tiek pakļautas seksuālai uzmācībai. No otras puses baidījās par tūrismu, kas ir viens no galvenajiem valsts ienākumu avotiem. Gāja pat vēl tālāk un padarīja pašus upurus atbildīgus par šo parādību. Viņu ģērbšanās stila dēļ. Liekulība un bailes par personīgo imidžu noveda pie tā, ka maza parādība pārauga epidēmijā. Apmēram 95 procenti no Ēģiptes sieviešu šodien ziņo par ikdienas pieredzi ar seksuālu uzmākšanos un piespiešanu.
Tam nav nekāda sakara ar islāmu?
Esmu mēģinājis savās grāmatās izskaidrot šīs epidēmijas iemeslus. It īpaši jautājumā par to, cik tālu šī parādība ir saistīta ar islāmu.
Es biju Ēģiptē un Marokā vairāku kolektīvās uzmākšanās gadījumu liecinieku sakarā. Gandrīz bez izņēmumiem runa bija nevis par reliģioziem jauniešiem, bet gan par nelielām grupām, kas bieži atradās narkotiku reibumā. Dievbijīgam musulmanim ir aizliegts pieskarties svešai sievieti, pat ja tā ir viņa paša līgava. Patiesi dievbijīgiem musulmaņiem ir pat aizliegts dot sievietei roku. Salafisti Ēģiptē uzskata, ka vīrietis autobusā nedrīkst apsēsties sēdeklī, no kura tikko piecēlusies sieviete, jo viņas ķermeņa siltums varētu viņu seksuāli uzbudināt.
Neskatoties uz to, vai varbūt tieši tāpēc, nevar teikt, ka seksuāla uzmākšanās nav nekādi saistīta ar islāmu. Jo šī stingrā seksuālā morāle, hierarhija un dzimuma aparteīds bieži izpaužas tieši pretēji. Reliģija, kura sievieti uztver kā vīrieša īpašumu vai kā viņa morāles apdraudējumu, ir līdzatbildīga.
Pirms 40 gadiem gandrīz neviena sieviete Kairā nevalkāja lakatu. Publiska seksuāla uzmākšanās tolaik gandrīz nebija sastopama. Šodien gandrīz nav nevienas sievietes, kas nebūtu apklāta, bet neskatoties uz to sievietes uz ielas tiek aizskartas un apgrābstītas. Tas attiecas uz Irānu, Afganistānu, Pakistānu un tieši tāpat, kā uz lielāko daļu citām islāma valstīm, kuras atrodas seksuālās uzmākšanās pasaules saraksta augšgalā. Pat bagātajā Saūda Arābijā šī parādība ir plaši izplatīta. Ir saskatāma tieša saistība starp sievietes apklāšanu un seksuālu uzmākšanos. Tas ir saistīts ar reāli esošo islāmu, bet ne tikai. Jo arī Indijā šī epidēmija ir plaši izplatīta. Tas ir galvenokārt saistīts ar hierarhiju un ar kultūru, kurā sieviete tiek uzskatīta par mazvērtīgāku. Tādēļ, Indiju nevar izmantot kā piemēru, lai mazinātu šo problēmu starp musulmaņiem.
Pornozvaigzne no interneta
Jaunā paaudze musulmaņu pasaulē ir izaugusi dualitātē. Mājās un mošejā viņi tiek morāli stingri audzināti. Vīriešiem un sievietēm ir maz iespēju veidot veselīgas, sabalansētas attiecības vienam ar otru. Turpretī internetā viņi piedzīvo pasauli, kurā nav robežu starp vīrieti un sievieti, kurā nav stingri rakstītas morāles. Islāma valstis atrodas porno video patēriņa sarakstu augšgalā. Šī dualitāte rada izkropļotu vīriešu attieksmi pret sievietēm. Šī dualitāte skar arī daudzus jaunus musulmaņus, kuri dzīvo slēgtās kopienās Eiropā un ir pakļauti vilinājumiem saskaroties ar atklāto sabiedrību.
Gadiem ilgi mēs piedzīvojam arābu pasaules iziršanu. Tas noved pie lielākas individualizācijas. Iziršanas un individualizācijas procesi paātrināja četras parādības: terorismu, protesta kustību, emigrāciju un seksuālu uzmākšanos. Visas četras parādības ir saistītas ar straujām sociālām izmaiņām. Ne valsts, ne ģimene nevar izpildīt saviem pavalstniekiem vai locekļiem dotos solījumus. Ne valsts, ne ģimene vairs nav spējīgi kontrolēt savus pavalstniekus. Visas četras grupas jūtās tā, it kā viņu pašu valstis un visa pasaule ir tiem laupījusi tiesības uz cilvēka cienīgu dzīvi. Tāpēc viņi iziet ielās vai dodas pāri jūrā, un vēlas ar savām rokām paņemt to, kas viņiem šķietami pienākas.
Daudzi jaunie arābi pamet savas bojā ejošās valstis un dodas uz Eiropu. Lielākā daļa no viņiem vēlas tikai dzīvot mierā un labklājībā. Tomēr daudzi no viņiem nāk arī ar dualitātes kaiti bagāžā: ar cerību uz Eiropu un tās vērtību nicinājumu. Ar konservatīviem morāles priekšstatiem un vēlmi pēc brīvības un plaša vēriena. Bet tā kā Rietumos pēkšņi nav vairs kopienas, kas uzraudzītu viņu morālo uzvedību, viņi „noraujas no ķēdes”, saorganizējas mazās grupās un veido aizvietojošas kopienas. Daži no tiem kļūst par Salafistiem, citi par dīleriem, ielas zagļiem vai sieviešu apgrābstītājiem. Daži saskata Eiropas vīriešos tikai krustnešus, kuri vēlas iznīcināt Islāmu, citi saskata sievietēs tikai porno zvaigznes, kuras agrāk redzējuši internetā.
Mums ir jārunā!
Vācija nedrīkst tagad atkārtot to kļūdu, kuru izdarīja Ēģipte. Baidoties no vispārējām aizdomām un ļaunprātīgas izmantošanas no galēji labējo puses, mājieni tiek ignorēti. Protams, nevar visus musulmaņus un visus bēgļus padarīt par atbildīgiem vienas mazas grupas noziegumos, bet tieši šis musulmaņu vairākums tagad tiek lūgts beidzot pievērsties šai problēmai savās kopienās. Tā vietā, lai pēc katra incidenta aizmirstu reālos upurus un sevi, kā arī savu miermīlīgo islāmu, nosauktu par cietušajiem! Es vēlos vairāk godīguma attiecībā uz seksuālo morāli un potenciālo vardarbību islāmā.
Un, ja Vācija nevēlas, lai islāma un bēgļa tēma tiktu izmantota no labējo puses, tad ir pēdējais laiks šos jautājumus pacelt sabiedrībā un runāt par tiem atklāti un godīgi! Vai runa iet par fundamentālismu vai seksuālu uzmākšanos, atteikumu integrēties vai kriminalitāti - mums ir nopietnas problēmas. Noklusēšana un skaistas runas padara visu tikai vēl sliktāku!...
0
0