Atbalstu R. Ķīļa idejas gan par augstskolu reformām, gan skolām u.tt., bet... šis bet ir visai sāpīgs. R. Ķīlim nav liela viņa ideju atbalstošas un rīcībspējīgas komandas, jo tam nāktu līdzi "silto krēslu" zaudēšana. Kā var mazā Latvijā būt 37 augstskolas (+apm. 30 privātās) ar budžeta grupu finansējumu ar gandrīz 1000 programmām, kur daudzas no tām dublējas. Piem. ekonomiku (ar dažādiem novirzieniem) māca gandrīz visās augstskolās kurām nav praktiska pielietojuma, tāpēc tāds "speciālists" biežāk ir bezdarbnieks vai zema līmeņa darbinieks. Diemžēl: 1. augstskolu programmas (izņemot medicīnas, kultūras akadēmijas, konservatorijas) ir maz saskaņotas ar valsts ekonomiskās attīstības virzieniem;2. nav izstrādāti valsts attīstības virzieni un augstskolas nezin uz kuru pusi virzīt savas programmas;3.ir ļoti novecojis (naturālā izteiksmē) mācību pasniedzēju līmenis, jo katrā augstskolā uz pirkstiem var saskaitīt pēdējos 5 gados doktora grādu ieguvušo skaits;4. ir izveidotas ap 180 pilnīgi nekam nederīgām programmām, lai tikai būtu studenti, kuri maksā un veido pasniedzējiem nepieciešamo noslodzi;5.daudzās programmās nevar nokomplektēt studentu grupas, jo ir iegūtas vidusskolas izglītība ar milzīgiem robiem (tehniskajās specialitātēs stājas bez matemātikas un fizikas u.tt. zināšanām) un "izlido" students jau pēc 1. semestra; augstskolu programmu akreditācija notiek pēc principa "es-tev, tu-man";6. netiek pārņemta Rietumu pozitīvā studentu uzņemšana (sertificēta maksa, stingro eksāmenu balles sistēma, studentu pilna noslodze u.tt.); 7. būtībā Latvijā ir stipri jāsamazina augstskolu skaits, bet jāpalielina profesionālās izglītības iespējas; 8. jālikvidē greizā vidusskolas izglītības sistēma, kad skolnieks izvēlas vieglāko ceļu u.tt.
Planšetdatoriem skolās ir jābūt un nav tik svarīgi, lai būtu jaunākais modelis, jo jāiemāca saprašana par datoru. Izglītības jomā būtu jāveic ļoti daudz reformu, bet ne visu uzreiz... pakāpeniski un jāizstrādā konkrēta un loģiska sistēma. Līdz šim bija tikai tukšas runas... uztraucas jau tie, kam ir ko zaudēt.
0
0