Ielogoties
Reklāma

par cilvēku ciniskumu

01/02/2009 11:37 | Diskusija lasīta 8737 reizes
ir ļoti viegli dzīt demogoģiju par dažādām tēmām... par invalīdiem, kuri paši ir vainīgi pie tā, ka tādi palikuši. par bāreņiem, kuri arī paši ir vainīgi, ka piedzimuši ne tajā laikā un vietā. par seksuālajām minoritātēm, kuri paši ir vainīgi, ka ir tādi kādi ir utt.
ir ļoti viegli ar loģiku visus šos cilvēkus nolikt tā teikt pie vietas, samīt ar kājā, nomētāt ar dubļiem un beidzot pa visām reizēm parādīt viņiem savu īsto vietu sabiedrībā un dzīvē.
tikai ir viens liels BET! neviens cilvēks, kuru pašu būtu skārušas šādas lietas vai viņa draugus, vai radus, vai ģimeni NEKAD neko tādu nerakstīs. ir ļoti viegli tā no malas skatoties runāt it kā "pareizi", bet viss radikāli mainās, kad pašam personiski ar to ir jāsaskarās.
gribu redzēt cik laimīgi justos visi tie, kas tur par invalīdiem izteicās nosodoši, ja viņiem pašiem būtu bērni, kas kāda nelaimes gadījuma dēļ būtu palikuši par invalīdiem. es petiesi gribētu redzēt jūs tādā mirklī un gribētu arī sajust to, ko jus sajustu, ja sabiedrībā kopumā valdītu šāds uzskats.
gribētu redzēt visus tos, kuri atklātu, ka viņu bērns ir homoseksuāls, kaut arī paši ar putām uz lūpām visus viņus nogāna un ir gatavi pat nogalināt.
gribu redzēt visus tos, kas uzzinātu to, ka paši ir adoptēti, ka viņu vecākiem bija nospļauties par viņu dzīvību, atstājot pie miskastes.

ziniet ko - neizaiciniet likteni! priecājieties, ka jūs paši un visi jums apkārt ir veseli, normāli un laimīgi.
ne velti ir tāds sens sakāmvārds - nespļauj akā no kuras pašam varbūt būs jādzer.
Atbildes (132)
1234...7
01/02/2009 11:42
Piekrītu autorei. Kā neapnīk visu laiku runāt II un III personā, aizmirstot run āt par sevi un paskatīties uz sevi. Ko tik te tagad nelamā? Un, kas no tā mainās pašu dzīvēs, izgāžot šīs negācijas... ?
0 0
01/02/2009 11:45
a, no kurienes tevī pašā tāds- kategoriskums un augstprātība?
0 0
01/02/2009 11:47
Kurš ir žēlsirdīgāks?
1. Tas, kas paglauda galviņu, iedod kompeti un publiski ņaud... vai ka man žēl... Jeb,
2. Tas, kas reāli domā kā turpmāk izvairīties no līdzīgām situācijām.

Aizbrauciet uz Veģiem un parunājiet ar cilvēkiem, kas diendienā tur strādā...
0 0
01/02/2009 11:50
Nepiekrītu... Man ir bijis... Un es redzēju cilvēku nirgāšanos... Un man sāpēja... Un tas cilvēks visu mūšu cīnijās, lai darbs būtu, lai ģimenei viss būtu. Krievu laikos protams... Jā reizēm žēlojās, ka grūti, bet tikai reizēm, parati bija jautra un omulīga... Sorry... Bet, kad es redzu, ka publiki te ņerkst, man paliek vienkāši paliek škērmi... Priecājieties, par to kas jums ir, un nezūdieties, par to kas nav...
0 0

Tēmas: 49
Ziņas: 5301

01/02/2009 11:51
Nu, paskaties ir man veseli divi invalīdi... vai tamdēļ es mainīšu savu viedokli??? NĒ, jo visu ko esmu teikusi es uzskatu par ļoti sabiedrības oranizējošu uz pareizāku rīcību.
0 0
01/02/2009 11:52
I personā nav ko runāt. I personā viss ok. Neesmu narkomāne, neesmu homoseksuāle, neesmu neglābjami slima, neaizraujos ar alkoholismu, ievēroju darba drošību, saprāta robežās arī ceļu satiksmes noteikumus, neesmu bomze, neesmu bezdarbniece, vēl pagaidām itin nekā nejūtu arī vispārējo krīzi, bērni lieli, izglītoti un pie labklājības, mazbērniņi ar, ir man gudri draugi un visādi skauģi un rējēji, kā jau pie cilvēkiem :) Redz, itin nekā ar ko alkstošo Tautu apmierināt :)

Bet sabiedrības slimums kopumā man rūp. Par to arī runāju.
0 0
01/02/2009 11:55
nekad nebūs iespējams pilnība novērst negadījumus. sabiedrība nekad nebūs sterila. un ir nepieciešams gan domāt par to, lai tos novērstu, gan paglaudīt galviņu cietušajam - arī tad, ja viņš pats ir bijis neuzmanīgs.
es patiešam nesaprotu - kāpēc cilvēku, kuru liktenis smagi nosodījis, būtu jāizstumj no sabiedrības un jāsoda atkārtoti.
beidziet vispārināt. katrs cietušais ir pasaule.
0 0

Tēmas: 49
Ziņas: 5301

01/02/2009 11:55
Pareizi teica C-z, ir jāmēģina cīnīties ar cēloņiem, nevis sekām... Un vēlreiz varu pateikt, ka ieviešot ĻOTI stingrus LIKUMUS, kurus liek ievērot V I S I E M... arī visu varenajam sabiedrības krejumam... Tikai tad kaut kas uzlabosies.
0 0
01/02/2009 11:57
atmetu ar roku un eju pabarot ziilites aiz loga      
Dievs piedot tiem jo tie nezina ko dara(runaa)   
0 0

Tēmas: 49
Ziņas: 5301

01/02/2009 11:59
Haijama, piedod, bet nevienu komentāru neredzēju kur teiktu V IŅI IR JĀIZSTUMJ... Nu kur to rāvāt? Nu nevajadzētu interpretēt tekstu caur savu uztv eri. Piedodiet, bet tad jau tā ir devalvēta...
Es visu laiku runāju par personīgo atbildību un līdzatbildību.
Vai tiešām neviens nespēj saprast, ja cilvēks izmaina kāda likteni un grib būt personība, tad viņam ir jāspēj atbildēt par izdarītajām izmaiņām...
0 0

Tēmas: 0
Ziņas: 61

01/02/2009 12:03
Ja par cilvēku cinismu,tad tas droši vien ir iemesls tam,ka cilvēki kaunas no tā, ja kāds no tuviniekiem:
ir pašnāvnieks
ir ārstējies vai ārstējas psihiatriskajā slimnīcā
Neesmu dzīvojusi aizrobežās,bet man radies iespaids,ka Rietumu valstīs,ASV cilvēki to neslēpj,jo sabiedrība ir iecietīgāka.Taču tas tikai minējums.
0 0
01/02/2009 12:04
arvien vairāk pārliecinos, ka sitot dūri pie krūtīm lielākā daļa tika bļauj par to cik viņi labi, saprotoši, izpalīdzīgi un visādi citādi labi un humāni cilvēki, bet kad realitātē kādam vismaz roka jāpasniedz, nemaz ja nerunājot ne par ko vairāk- tā galva tiek pagriezta uz otru pusi- nu lai neredzētu, lai sirdsapziņa tīra..
0 0

Tēmas: 49
Ziņas: 5301

01/02/2009 12:07
Jā skalbe... Aizbrauc uz Zviedriju... tur garīgās saslimšanas sit ļoti augstu vilni... un ko viņi dara??? Lielu daļu pārvieto uz dzīvi Gotlandes salā ar motivāciju tur viņi dzīvo brīvībā, specializētas komandas aprūpē mājās (piegādā medikamentus uz nedēļu) un visi ir ļoti apmierināti...
0 0
01/02/2009 12:10
tomer nonocietos viens mazs piemeerinjs..
mammai darba kolegite jauna mietene 33 gadi..ienaca taa dikti energiski..reiz izsacijas nesmuki par darbiniekiem pensionariem ka tie jau drosi vien slimo vairaak ka darba ir..un vispar nekam neder..
nu tad tagad ir ta ta meitene darba praktiski pusgadu nav bijusi..   
saslima ar kaut kadu traku nieru kaiti..un tad vel visadas kibeles te brohits,te plausu karsonis..
nu traki..lai jau veseliba atgriezas..un meitene atkl tiek uz stripas..
domaju stasta morale ir skaidra..

sacha      
0 0

Tēmas: 49
Ziņas: 5301

01/02/2009 12:14
Neparastā, man ir saprotams Tavs piemērs... Nav manā stilā noniecināt kāda spējas, prasmes iemaņas... Cik iespējams esmu cēlusi pašapziņu, lai cilvēks justos labāk, bet ja man būtu iespējams novērst kādam ciešanas - noteikti nestāvētu malā...    
0 0
01/02/2009 12:40
Night.. nu labāk nevēlies mūs redzēt tādā situācijā.

Man ir viens cits piemērs, diemžēl gan, tādu ir ļoti, ļoti daudz. Ja sēž pie stūres, tad visādi idioti-lupatlaši skraida pa ceļu, bet, ja nu reiz smalkajam kungam nācies noparkoties otrpus ielai, kur visas vietas aizņēmušās visādas "miskastes", un kur līdz gājēju paŗējai ir varen tālu- vismaz metri 30, tad atkal visādi idiņi nejēdz biški piebremzēt, lai viņš nu reiz tiktu pāri tai ielai.
0 0
01/02/2009 13:13
es nevienam nenovēlu neko ļaunu. tikai, mīļie cilvēki, nepieauciet paši sev nelaimi, nievājoši izsakoties par tiem, kuriem šāda nelaime ir gadījusies dzīvē.
esiet laimīgi, ka ar jums un jums tuvajiem viss ir kārtībā. ja negribat palīdzēt citiem, tad vismaz neizsakieties par viņiem kā par tādiem 2. šķiras cilvēkiem, kuri būtu noziegušies pret visu pasauli. varbūt vienkārši ignorējiet, ja savādāk nevarat.
ar ko tad mēs atšķiramies no dzīvniekiem? ar to, ka spējam būt līdzcietīgi pret tiem, kuri šādu vai citādu iemeslu dēļ ir savādāki. jebkurš no mums var kādu dienu ļoti ātri pāriet tajā citā - 2. šķiras cilvēku - pusē. domāju tad katram sāpētu, ja par viņu izteiktos kā par nezinu... pēdējo stulbeni.
pareizi jau te rakstīja - viņiem tā jau tas ir sods uz visu mūžu. kāpēc vēl vairāk nosodīt? domājiet tas tā baigi kruta visu mūžu pārvietoties invalīdu krēslā, vai arī vispār nespēt nekur pārvietoties? vai ar to nepietiek? vajag vēl iespļaut dvēselē?
neaizmirstiet, ka šeit tautā ir cilvēki invalīdi un padomājiet, kā viņi jūtas, lasot visus šos jūsu izteikumus.
0 0
01/02/2009 13:16
Nu beidz, it kā veseliem cilvēkiem jūtu nebūtu... Visiem ir jūtas...
0 0
01/02/2009 13:16
No dzīvniekiem, manuprāt, cilvēki atšķiras ar spēju domāt. Tas tā, starp citu.
0 0
01/02/2009 13:17
zumciks, palasot dažus komentārus, liekas, ka jūtas, līdzcietība un spēja just līdzi, dažiem ir kaut kur pakūpējušas vai noslēpušas aiz smagas loģikas.
0 0
1234...7
Pašlaik mēs izmantojam tikai tehniskās sīkdatnes (cookies), lai nodrošinātu pareizu vietnes darbību. Vairāk informācijas