Man tomēr jāiebilst.
Biznesu pie mums saprot kā otras puses apčakarēšanu.
Tā ir pamatīga kļūda, jo vienreiz apčakarējot, klients ir zaudēts, un slikta slava pa pasauli izlaista.
Normāls bizness raksturojas ar frāzi:
win to win, resp abām pusēm kaut kas jāiegūst.
Par medicīnu - bizness tas ir vai ne (daudz kur tas tā ir), tak reti nācies redzēt, ka peļņas dēļ tiek kaitēts cilvēkam.
Drīzāk kaitnieki ir visvisādi pseidofarmakoloģijas preparātu un aparātu reklamētāji un izplatītāji, apšaubāmu diagnostikas metožu reklamētāji.
Tomēr jāatzīmē, ka visdārgākais medicīnā ir diagnostika, kas kādu 30 - 50 gadu laikā spērusi milzu soli progresa virzienā gan diagnostikas precizitātē, gan netraumatismā. Un par to ir jāmaksā lielas naudas.
Ir tiesa, ka cenas ne vienmēr ir adekvātas izmaksām, bet to regulē konkurence.
Stāsts par daudziem labi zināmo VIAGRU ir ļoti pamācošs - meklēja asinsvadu paplašinātāju, ieguva pretimpotences preparātu. Sākotnējā tirgus cena bija fantastiska, bet apm 10 gadu laikā parādījās t.s.
generic preparāti un cena nokrita apm. 10 reizes.
Tā ir ar biznesu...
Svarīgi ir, lai biznesa partneris būtu apmierināts. Ne velti biznesa skolās māca:
Bad service is bad business ( slikta
klienta apkalpošana ir slikts bizness
- doma tāda - tāds bizness nevar ilgi pastāvēt)