Kad izbeidzas acu un ausuliecinieki, paliek arī aculiecības dažādos formātos - rakstītas, fonogrammas, fotō, kīnō, video un tautas mutvārdu daiļrade! tās tiek arī nīdētas laukā, rediģētas un viltotas.
kā šodien atceros - kad biju professsionāls revolucionārs (strādāju LPSR Revolūcijas muzejā par skaņu ierakstu laboratōrijas vadītāju!), bija tas gods noklausīties 1905. gada cīnītāju atmiņas «... nu, gājām, dedzinājām muižas, dziedājām. bet cik ilgi tā dedzināsi muižas un dziedāsi - ēst gribās!».
a tiem, kas Ļeņinu bija redzējuši, kad viņus atveda ierakstīt atmiņas, priekšā no grāmatas nolasīja, ko viņiem jāatcerās. un tas ne obligāti bija tā, ka vēsturi falsificēja - vienkārši viņi sen bija prātu izkūkojuši + tiem vēsturniekiem, kuri viņus bija atraduši laikam bija svarīgi «создать илюзию бурной деятельности».
duraks, ieraudzījis fotogrāfiju, kurā darbaļaudis ar kapa ģīmjiem nes plakātu ar tekstu «dziļās žēlabās pazemīgi lūdzam mūs uzņemt padumjo savienības brālīgo tautu saimē!» un piefiksējis, ka plakāta teksts «dziļās žēlabās pazemīgi lūdzam mūs uzņemt padumjo savienības brālīgo tautu saimē!» ir uzlīmēts atsevišķi, domā, ja baigā šmaukšanās un ka īstenībā uz plakāta bijis rakstīts «zemnieki, celieties agri no rīta!» vai «blaktis ir kaitīgi mošķi!», tak ņe hrena - lai cilvēki neizskatītos pēc zombijiem, bilde jākopē uz 2. vai 3. nummura (kontrasta) papīra ar 1 ekspozīciju, lai uzrakstu varētu salasīt, jākopē uz 5. vai 6. nummura (kontrasta) papīra ar citu ekspozīciju, tad nu šādi jāizlīdzās. tas, saprotams, tādēļ, ka plēve nav harmūniski attīstīta un bilde 100X nemākulīgi reproducēta.
ar ko nedomāju, ka tā bilde «Staļins ciemos pie Ļeņina», kuras pirmajos mēģinājumos katram uz savu ½ ēna krīt, autentiska.
bet kad es biju akadēmiķis (strādāju ZA kinogrupā / kino-foto-fono-video laboratōrijā), bija tā - aizbraucam folklōras vākšanas ekspedīcijā, savācām autentisku folklōru un teicējām jautājām «no kurienes dziesmas?, māte vai vecmamma iemācīja?». nu, atbildēja mums «nē, no grāmatas iemācījāmies».
vot shit’ā ir ar to vēsturi un folklōru.
0
0