Rīga, 25.febr., LETA. Valsts ieņēmumu dienests (VID) patlaban vērtē, kuru uzņēmumu izsniegtās klientu lojalitātes jeb atlaižu kartes un tajās uzkrātā informācija tam būtu visnoderīgākā, plānojot un veicot fizisko personu kontroles pasākumus.
VID Sabiedrisko attiecību daļā aģentūra LETA uzzināja, ka VID līdz šim nav izmantojis iespēju pieprasīt no komersantiem pārbaužu veikšanai viņu izsniegto klientu karšu datus, lai gan likums kontroles pasākumu veikšanai ļauj Ieņēmumu dienestam nepieciešamības gadījumā un ar argumentētu pamatojumu pieprasīt šādu informāciju.
Patlaban VID izvērtē, kuru komersantu izsniegtās kartes un informācija varētu būt pārbaudēm visnoderīgākā, un analizē šo aspektu no komersanta piedāvāto preču vērtības naudas izteiksmē.
Pēdējās nedēļas laikā vairākos medijos kā urbānās folkloras jeb pilsētas leģenda parādījās stāsts par to, ka VID esot īpaša programma "Rasa", kas spēj izkontrolēt lielveikalu pircēju kartes, un VID tādējādi esot zināms fizisko personu pirkumu apjoms. To apzinoties arī uzņēmēji, kuri, bažījoties no nokļūšanas VID pārbaudāmo personu sarakstos, atlaižu kartes izņemot ar svešu, izdomātu vārdu.
[b]Pasmaidot par šo leģendu, VID savā komentārā norādījis, ka tam nav tādas vienošanās ar tirdzniecības uzņēmumiem, ka to izsniegto lojalitātes karšu dati automātiski nonāktu VID rīcībā nodokļu nenomaksas analīzei un kontroles pasākumu plānošanai.
[/b]
Kā ziņots, "Rasa" ir datorizēta fizisko personu riska analīzes sistēma, kas pēc vienotiem riska kritērijiem, izmantojot VID informācijas sistēmās un citu iestāžu un organizāciju datu bāzēs uzkrāto informāciju, identificē tās fiziskās personas, attiecībā uz kurām pastāv visaugstākais risks, ka nav deklarēti visi ienākumi un/vai nav nomaksāti nodokļi pilnā apjomā.
0
0