iekopeeju )))
Tas, ka ekonomiskas jeb tirgus attiecības var tikt piemērotas jebkam, arī dzimumu attiecībām, pirmo reizi izskanēja no domātāja Kārļa Marksa mutes. Kā socioloģijas teorija seksa ekonomika parādījās pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados. Pētot seksuālo attiecību fenomenu, Teksasas Universitātes profesors Mark Regenarus saka: “Tas ir pārsteidzoši, cik labi ekonomikas principi strādā tieši seksuālajās attiecībās. Sekss ir apmaiņa, katrs iesaistītais dzimums dod kaut ko no sevis, bet atšķirīgu. Seksuālajam tirgum piemīt ekonomiskā tirgus principi 1) ir pārdevēji (sievietes) un pircēji (vīrieši), 2) ir izmaksas un ieguvumi, ko piedāvā katra puse, un kas mainās pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņu kontekstā, 3) ir konkurence, un 4) abas darījuma puses cenšas maksimizēt savus ieguvumus.”
Kāpēc sievietei ir seksuāla vara
Gan vīrieši, gan sievietes vēlas seksu un gūst baudu no tā. Tikai – vīrieši tradicionāli to vēlas vairāk nekā sievietes – un, lai gan šī doma var likties nemoderna, to ekspertu pētījumi joprojām apstiprina. Lai arī pats seksa akts arī sievietei ir baudījums, sievietei maksa par seksu var būt ļoti liela, savukārt vīrietim sekss visbiežāk ir bez obligātām sekām. Tieši sievietes bailes no sekām vēsturiskā retrospektīvā arī noteica augstu seksa cenu, proti, noteikumu precēt – un tikai tad būs sekss. Tā kā sekss bija grūti pieejams, tas bija dārgs. Procesā un cenā ietilpa vai nu skaista aplidošana vai ekonomisks darījums starp ģimenēm. Tikai kontracepcijas pieejamība beidzot izmainīja seksualitātes un seksa vērtības vēsturiskos likumus (un atdalīja seksu no laulības).
Gandrīz visās kultūrās sievietes seksualitāte ir tikusi apveltīta ar vērtību, turpretim vīrieša seksualitātei nav tāda vērtīguma. Katrā ziņā par saviem seksa piedāvājumiem viņš nevarēja saņemt papildus labumus
0
0