Auto vai motocikla driftings = spolēšana = sānslīde…
Automobiļa sānslīdes gadījumā vadītājam ir jāpārtrauc tā darbība, kas to izraisīja, šajā situācijā – bremzēšana. Izslēgts sajūgs un īpaši bremzēšana, ja tā nav pārtraukta, var tikai palielināt sānslīdes iedarbību.
Uz automobili pagriezienā darbojas centrbēdzes spēks, kas ir apgriezti proporcionāls griešanās rādiusam: jo straujāks ir pagrieziens (mazāks pagrieziena rādiuss), jo lielāks ir centrbēdzes spēks, un, attiecīgi, ir lielāka transportlīdzekļa stabilitāte.
Uz mitra bruģa seguma riepu saķeres spēks ir ierobežots. Sānslīdi var radīt bremzējot tā, ka riepas bloķējas. Vairākkārtīgi laideni bremzējot neizslēdzot sajūgu, rodas iespēja samazināt riepu bloķēšanos un nodrošina vienādu bremzēšanas spēku aizmugurējās labās un kreisās puses riepās.
Uz bruģa saķeres spēks riepām ar ceļa segumu ir mazāks ne kā uz asfalta seguma. Mitrs bruģa segums ir slidens, līdz ar to pakaļējā pievada automobilim stabilitāte samazinās bremzējot vai uzsākot braukšanu.
Bremzējot ar motoru, atlaižot akseleratora pedāli neizslēdzot sajūga pedāli, nodrošinot vienādu bremzēšanas spēku pakaļējās piedziņas automobiļa labās un kreisās puses riepām, kas palielina tāda automobiļa stabilitāti.
Jā, notiek arī sacensības... bet ir arī individuāli izlēcieni uz LV ceļiem, kas ļoti apdraud citu satiksmes dalībnieku drošu braukšanu...
0
0