Ja par ogļračiem runājam, tad rekomendēju uzmeklēt un noskatīties šo:
>> Pēckara gadi, itāļu emigranti dodas peļņā uz Beļģijas ogļraču šahtām un viņu vidū arī 10-gadīgā Rokko tēvs. Daudzu itāļu emigrantu ģimenēm tā bija kā nolemtība, ka to atvasēm būs sekot viņu pēdās, tomēr Rokko Granata paliek uzticīgs savam sapnim, kļūst par ievērotu akordeonistu un saņem piedāvājumu arī ierakstīt savu pirmo singlu, kura iespējas tikt pārdotam mūzikas industrija apšaubīja, bet kas jau vēlāk iekaroja pasaules TOP-us ar nosaukumu "Marina" / pēc patiesiem notikumiem veidota kino mākslas filma, kuru ir vērts uzmeklēt un noskatīties -
Nākamais stāsts par Zviedru džeza dziedātāju Monica Zetterlund:
>> Viņa strādā garlaicīgu darbu par telefonisti, bet vakaros dzied džezu. Nerēķinoties ar tēva neapmierinātību, kāpēc gan meita nespēj samierināties ar vienkāršu bet cienījamu nodarbi telefoncentrālē un raujas prom no mājām, ļaujoties tik nestabilam dzīvesveidam mūzikas tūrēs, kā uzstāšanās klubos, Monika uzdrošinās vēl vairāk- viņa kļūst populāra ar to, ka sāk dziedāt džezu savā dzimtajā valodā.. / vēl viena uz patiesiem notikumiem balstīta filma, kuru ir vērts noskatīties -
http://gidonlinekino.com/2014/
10/vals...lya-moniki/ Un, protams, šādu stāstu nav retums
Latvieši ir dziedātājtauta, spēj iemācīties valodas un ar ogļračiem tiem ir visai attāls sakars, pat biešu ravēšanā agrāk tos pārspēja viesstrādnieki. Ja bērns savu dzīves jēgu skata caur mūzikas prizmu, nevajadzētu to īpaši kropļot ar strostēšanu vai pasivitāti, neatbalstot par saviem mērķiem dzīvē pārliecinātam bērnam sasniegt vismaz kādu daļu savus sapņus (tik cik tas spēs), it sevišķi, ja jau mūzikā sevi apliecinājuši skolotāji tajā saskata potenciālu