Ielogoties
Reklāma

Sevis prezentēšanas tipi un sociālo tīklošanas vietņu identitātes.

31/03/2012 20:41 | Diskusija lasīta 4406 reizes
Foršais draugs

Sevis prezentēšana tiek veidota atvērta, informācija tiek nodrošināta plašā apmērā, un tā ir diezgan personiska. Šāds lietotājs savā prezentācijā iekļauj dažādus saīsinājumus, vārdu savienojumus, attēlus un aprakstus, kas ir saprotami konkrētam cilvēku lokam, tā it kā norādot uz savu piederību tam. Foršais draugs ir aktīvs lietotājs un ne tikai nodrošina aizpildītus teksta laukus, bet arī izmanto citas iespējas – galeriju veidošanu, aplikāciju izmantošanu, iesaistīšanos domubiedru grupās. Komunikācija norisinās arī ar citiem vietnes dalībniekiem, piemēram, Facebook rakstot uz citu lietotāju Sienas, Twitter sarakstoties ar kādu (tiek izmantots @ simbols) vai Draugiem aktīva galeriju, dienasgrāmatu komentēšana. Lietotājs rada priekšstatu, ka ir sabiedrisks un aktīvs.


Atbildes (48)
123
31/03/2012 20:42
Kautrīgi atklātais – šis lietotājs ir visformālākais no visiem, viņam ir raksturīgi īsi, saraustīti teikumi vai tikai vārdi. Aizpildīti tiek tie lauki, kurus lietotājs uzskata par vajadzīgiem. Profila bilde ir neitrāla, lietotājs ikdienas situācijā. Galeriju un Dienasgrāmatu daudzums ir dažāds, tāpat arī saturs. Tieši šī tipa lietotāju aplūkotajā izlases kopā bija visvairāk. Šim lietotājam raksturīgi sevi prezentēt, līdz galam neatklājot sevi. Iemesli šim noslēpuma faktoram var būt dažādi: privātuma aspekts, domājot, ka vēlas sevi prezentēt, bet neatklāt pārāk daudz informācijas, jo bail, kā to izmantos. Cits iemesls var būt apzināta noslēpuma, intrigas saglabāšana, lai ieinteresētu citus lietotājus uzsākt komunikāciju. Šis lietotājs var paņemt atsevišķas iezīmes no cita tipa lietotājiem, tā paužot jau specifiskāku informāciju.

Stilīgais draugs – lietotājs savā prezentācijā ir vienkāršs, neizmanto daudz un garu tekstu, tomēr nodrošina informāciju lielākoties visos laukos. Visbiežāk šajos tekstos tiek izmantoti tikai noteiktam cilvēku lokam saprotami saīsinājumi vai vārdu savienojumi, tā akcentējot piederību konkrētam cilvēku lokam. Ir daudz galeriju, kurās visbiežāk lietotājs ir kopā ar draugiem. Šī tipa lietotājam svarīgākais sevis prezentēšanā ir parādīt savu vienkāršumu un atvērtību, tajā pašā laikā piederību konkrētajai kopienai.


0 0
31/03/2012 20:43
Sienas aprakstītājs – lietotāja profila pirmā lapa ir ar paša lietotāja ierakstiem, saitēm uz mūzikas video, interneta mājas lapām, fotogrāfijām. Lietotājs informē par savām ikdienas gaitām. Viņa komunikācija ir brīva, tiek izmantota sarunvaloda, pie pievienotajiem video, rakstiem ir komentāri. Uz lietotāja Sienas var atrast arī pārpublicētus Sienu ziņojumus.

Dienasgrāmatas rakstītājs – Twitter saviem lietotājiem uzdod jautājumu „Ko tu dari?”, šie lietotāji arī cenšas uz šo jautājumu atbildēt. Sekotāju skaits ir mazs, jo nodrošinātais saturs ir specifisks un personisks, piemēram, „Mans kaķis apēda burkānu” vai „Pabeidzu ravēt dārzu”. Uz šiem lietotājiem var attiecināt atbalsošanās efektu, jo lietotājs aktīvi raksta tvītus (vairāki desmiti mēnesī, vidēji tvīts dienā), tomēr auditorija ir ļoti šaura un tvīti tiek vairāk rakstīti sev, atgriezeniskā saite no citiem lietotājiem ir maza.

Slēptais intelektuālis Sevis prezentēšana tiek veidota it kā atturīgi, tiek uzsvērts atšķirīgums no pārējiem, tiek pausta interese par klasiskām vērtībām (klausos Čaikovski, lasu „Karš un Miers”) vai arī aktualitātēm, tomēr lietotājs vairās slavēt populāro kultūru, cenšoties radīt iespaidu, ka viņš ir individuālists ar izteiktu gaumi un plašām zināšanām. Slēptajam intelektuālim ir svarīgi paust savu viedokli, un viņš ne vienmēr meklē komunikāciju ar citiem tīkla lietotājiem. Viņš plaši izmanto citātus no grāmatām vai dziesmu tekstiem. Šī lietotāja tipa prezentāciju var iedalīt divās daļās, jo vienā gadījumā tiek uzsvērts sevis prezentēšanas patiesums, kur lietotājs ir intelektuālis un virtuālā vide tiek izmantota, lai paustu savas domas, par kurām reālajā dzīvē viņš jūtas neērti vai nepārliecināts komunikācijā. Savukārt otrā gadījumā patiesums iegūst otršķirīgu lomu, jo indivīds cenšas radīt intelektuāļa tēlu, publicējot informāciju, kas sabiedrībā skaitās prestiža. Pirmo no otrā var atšķirt, pievēršot uzmanību tekstam, jo otrais publicē standarta citātus, virspusēju informāciju un detaļās neiedziļinās, kamēr pirmais atsaucas uz mazpazīstamām grupām, īpašiem lietotāju raksturojošiem citātiem utt. Abiem tipiem ir raksturīga publicējamās informācijas pārbaudīšana un īpašas uzmanības pievēršana prezentācijai.

0 0
31/03/2012 20:44
Poētiskais – lietotājs visos laukos ir sarakstījis garus tekstus liriskā stilā, izmantojot daudz epitetu un salīdzinājumu, tiek izmantoti citāti no literāriem darbiem vai dziesmām. Profila bilde visbiežāk ir mākslinieciska – paša ēna, tikai kāda ķermeņa daļa vai cilvēka tēls raugoties tālumā. Parasti lietotājam ir daudz Dienasgrāmatas ierakstu, kuri ir vai nu plašs un detalizēts apraksts par ikdienas gaitām, vai arī kādi literāri darbi bez noteikta mērķa (visbiežāk it kā vēstule bez adresāta). Poētiskajam lietotājam svarīgākais sevis prezentēšanas instruments ir teksts.

Interešu kolekcionārs – lietotāja sevis prezentācija balstās uz Facebook profila otro lapu, kurā lietotājam aktuālajos laukos ir savietotas vismaz 10 intereses. Parasti šādi lietotāji tiecas aizpildīt pēc iespējas plašāku jomu laukus, piemēram, koncentrējoties ne tikai uz mūziku, kā tas ir vairumā Facebook prezentāciju, bet aizpildīt arī citus lauciņus, piemēram, Sports, Grāmatas, Reliģija, Politiskie uzskati, tā sevi pozicionējot kā erudītu cilvēku. Pamata lapas prezentāciju veido aktivitāšu informācija, ziņojot, kādas jaunas intereses ir pievienotas. Paša lietotāja veidoti ieraksti ir neregulāri, dažreiz nav vispār.

Interešu kolekcionāra gadījumā ir svarīgi saprast, ka Facebook sistēmas arhitektūras īpatnības dēļ pirmā profila lapa izskatās neapdzīvota, jo ir aktivitāšu uzskaitījums un nav lietotāja nodrošināts teksts, bet sevis prezentēšanas otrā lapa ir plašāk aizpildīta kā vidējam lietotājam. Lietotāja prezentācija izskatās pasīva, bet tas ir tāpēc, ka Facebook to veido gan statiskie lauki, gan laika līnija.

Sabiedriskais viszinis – šim lietotāju tipam par visu ir savs viedoklis, sevis prezentācija veidojas bagātīga, jo tvītu ir daudz – gan komentējot aktualitātes (tiek lietoti haštagi jeb #), gan iesaistoties diskusijās par visdažādākajām tēmām (@ lietojums). Lietotāja tips ir līdzīgs Dienasgrāmatas rakstītājam, tomēr Sabiedriskajam viszinim ir ļoti aktīva komunikācija ar citiem tīkla lietotājiem, un tvīti tiek rakstīti par sabiedrībā aktuālām tēmām vai savām izjūtām par sabiedrībā notiekošo, nevis ikdienas aprakstu.

Pie šī tipa pieder arī sociālo mediju entuziasti jeb sociālo mediju speciālisti. Sociālie mediji ir salīdzinoši jauna parādība, kuras iepazīšanai šie lietotāji, gluži tāpat kā Sabiedriskais viszinis, pauž savu viedokli un komentē konkrētus notikumus, vienīgi koncentrējas tikai uz sociālajiem medijiem. Viņi publicē saites uz rakstiem, informē par jaunākajiem papildinājumiem, vērtē jaunas programmas, tvīto humora pilnas bildes par sociālo mediju lietojumu. Viņiem ir vairāk kā simts tvītu mēnesī, viņiem seko daudz citu lietotāju un viņi seko daudziem. Sevis prezentācijā tiek izmantoti visi Twitter piedāvātie komunikācijas veidi – gan retvīti, gan atbildes, gan haštagi.

Stilīgi vienaldzīgais Lietotāja sevis prezentēšana ir salīdzinoši pasīva, lietotājs vietnē parādās katru dienu, tomēr saturu atjaunina vai nodrošina reti, tā citiem parādot savu neienteresētību un distancēšanos no virtuālās vides. Tajā pašā laikā viņš aktīvi seko līdzi jaunumiem un ir informēts par visu. Lietotāja fiksētā informācija ir salīdzinoši īsa, parasti pāris nesaistīti vārdi, kas raksturo lietotāju. Piemēram, Draugiem sadaļā Par mani – „šokolāde, smiekli, ceriņi”. Šī lietotāja tipa sevis prezentācijas mērķis ir parādīt, ka lietotājam nerūp virtuālā dzīve, tā tiek uzturēta tikai pašam nepieciešamākajam, tajā pašā laikā svarīgi, ka lietotājs ir konkrētajā vietnē. Piemēram, Twitter vietnē ierakstu skaits ir ļoti mazs un neregulārs, bet lietotājam ir profils Twitter un viņš seko līdzi aktualitātēm. Komunikācija ar citiem vietnes dalībniekiem nav aktīva.

0 0
31/03/2012 20:45
Narciss – lietotāja prezentācija ir koncertēta ap sevi, tiek daudz lietoti vietniekvārdi „es”, „man”. Obligātie lauki tiek aizpildīti ar pēc iespējas oriģinālāku informāciju, kas atklāj lietotāja unikālo personību. Piemēram, tipisks Par mani lauka teksts: „Citi saka, ka esmu jauka un mīļa, bet manī ir kas daudz vairāk par ārējo, esmu noslēpumaina, jo baidos atklāties visiem un negribu, lai mani sāpina, tomēr par spīti visam smaidu un cenšos padarīt visu ikdienas gaišākas!” Šāda tipa lietotājam galeriju veido daudz portreta foto dažādās vidēs. Arī profila attēls ir īpaši izvēlēts, lai atklātu lietotāja labākās puses.

Sabiedriski aktīvais – visbiežāk lietotāja profilā parādās pēdējo aktivitāšu apkopojums, kurā redzams, kas lietotājam patīk, ir komentējis citu Sienu uzrakstus, pieteicies apmeklēt pasākumus. Šādu lietotāju varētu arī saukt par rēgu, jo viņa profils no sevis prezentēšanas viedokļa izskatās pamests, lietotājs nenodrošina jaunus ierakstus, tomēr aktīvi darbojas citos profilos, lapās un aplikācijās.

Svētdienas rakstītājs – lietotāja aktivitāte ir zema, ir pāris tvīti ar lielu laika starpību, sekotāju un sekojamo skaits ir salīdzinoši mazs. Visbiežāk ir standarta fona attēls, norādīta atrašanās vieta, bet nav uzrakstīts Bio. Šie lietotāji visticamāk ir potenciālie glūņas, jo viņi ir reģistrējušies Twitter, tomēr nav aktīvi satura radītāji.

Formālais lietotājs Sevis prezentēšana ir vienkārša un ļoti minimāla, tiek aizpildīti obligātie lauki, bet netiek pievērta īpaša uzmanība detaļām. Katrā no vietnēm lietotājs ir, lai sasniegtu konkrētu mērķi. Vietņu apmeklējums ir regulārs, tomēr aktivitātes ir pasīvas un vērstas, lai apmierinātu konkrētas vajadzības.

Kontaktu uzturētājs – lietotājs nodrošina minimālo informāciju, korektā veidā – burtiski, bez poētisma vai dziļas domas. Profila bilde ir vienkārša no ikdienas dzīves. Iespējamas ir pāris galerijas, visbiežāk nav nevienas Dienasgrāmatas. Lietotājs sevi prezentē kā neitrālu, iespējams, pat neinteresētu tīkla ikdienas dzīvē. Aktivitāte tīklā ir periodiska un draugu daudzums svārstās ap 100.

Aplikāciju lietotājs – Facebook piedāvā ļoti daudz aplikāciju, kuras var lietot no sava Facebook profila. Aplikācijas ir visdažādākās – sākot ar populāru seriālu varoņu ikdienas padomiem, kuri automātiski katru dienu tiek publicēti uz lietotāja Sienas un beidzot ar dažādām spēlēm, no kurām populārākā ir FarmVille. Lietotāja Sienu rotā dažādo aplikāciju automātiskās publikācijas, kas profilu padara vizuāli pievilcīgāku kā Sabiedriski aktīvā lietotāja gadījumā, tomēr reāli paša lietotāja aktivitāšu ir daudz mazāk. Aplikāciju lietotāja sevis prezentēšanu profilā veido Facebook, kas pašu tīklu veidotā prezentācija, jo šie ieraksti uz Sienas ir automātiski ģenerēti, ziņojot par lietotāja panākumiem spēlē vai rezultātu kādā testā.


0 0
31/03/2012 20:45
Akciju cilvēks – lietotāja profilu veido retvītoti akciju piedāvājumi – „Retvīto šo ziņu līdz plkst.16 un laimē biļetes uz kino”. Starp akciju piedāvājumiem parādās arī kāds paša lietotāja tvīts, tomēr pamatā tvītu laika līnijā ir redzami retvīti.

Visos trīs tīklos ir Vidējais lietotājs, kura prezentācija veidojas, pamatojoties uz visām tīklošanas vietņu piedāvātajām iespējām, tomēr saturs nav tendēts uz nevienu no īpašo lietotāju profiliem, bet gan ņemot mazliet no katra. Vidējā lietotāja aktivitāte ir konstanta, sevis prezentācija neitrāla, ieņemot vairāk formāli draudzīgu stilu.

Nobeigumā jāpiebilst, ka sevis prezentēšanas tipu noteikšanā ir svarīgi saprast - interneta vidē lietotāji sevi prezentē atbilstoši paša izvirzītajam mērķim konkrētajā vidē. Augstāk piedāvātie sevis prezentēšanas tipi un identitātes ir veidotas, balstoties uz konkrēto indivīdu profilu kontentanalīzi, bet ir iespējami arī hibrīdi vai pat pilnīgi atšķirīgi lietotāju tipi vai identitātes.
0 0
31/03/2012 20:57
Versija, Tu man patīc, es Tev atdošos bet tik daudz nekad mūžā neesmu lasijis
0 0
31/03/2012 21:02
maigon... tu esi kontakstu uzturētājs... (man ar nav jaudas visu izlasīt:)) )
0 0
31/03/2012 21:02
maigon... tu esi kontakstu uzturētājs... (man ar nav jaudas visu izlasīt:)) )
0 0
31/03/2012 21:04
Versij, pie kāda tipa pieskaiti sevi ?
0 0
31/03/2012 21:12
un kas tagad jadara???japoierakstas pie kāda tipāža..man ar nav dukas visu to lasīt..
ja nu vienigi izprintētu lai acis nemežģas... bet nebigas papiru tērēt..jadomā zaļi
ne tikai noteiktas stundās, bet visu laiku
0 0
31/03/2012 21:26
olivija, mēs ar gaarsu esam tie tupie..:))
0 0
31/03/2012 21:28
ankus.arī duročka lasīt nemāk kā mēs, laikam būsim no viena klubiņa..:)
0 0
31/03/2012 21:34
..tupo klubiņš:)))
0 0
31/03/2012 21:39
Kurš izveidos klubiņu, es divus nevaru esmu jau mēģinājis...
0 0
31/03/2012 21:43
..moš, modmozell versiju palūdzam:)))
0 0
31/03/2012 21:47
Šķiet, ka labi pasen Matadors bija šito pieminējis...
0 0
31/03/2012 21:49
..nu, vecums jau nenāk viens:)))
0 0
31/03/2012 22:57
Ko tur versija sacereeja atkal... vesela enciklopeedija:)))
0 0
31/03/2012 23:16

Nacionālā identitāte un komunikācija-rakstu kraajumi, sheit interesantaak palasiit
http://www.nacionalaidentitate.lv/201...munikacija /
Nacionālā identitāte un komunikācija.
Nacionālā identitāte:politiskās identitātes un politiskā kultūra.
Komunikācija. Semiotika. Identitāte
Informācija un sabiedrība II
Komunikācijas ētika
Nācijas diskursi Latvijas medijos.
u.c.


Maigoni, tas tad nav tad prieksh Tevis es domaaju lasiishanai, jo ir diezgan gari jaalasa
0 0
123
Pašlaik mēs izmantojam tikai tehniskās sīkdatnes (cookies), lai nodrošinātu pareizu vietnes darbību. Vairāk informācijas