Poētiskais – lietotājs visos laukos ir sarakstījis garus tekstus liriskā stilā, izmantojot daudz epitetu un salīdzinājumu, tiek izmantoti citāti no literāriem darbiem vai dziesmām. Profila bilde visbiežāk ir mākslinieciska – paša ēna, tikai kāda ķermeņa daļa vai cilvēka tēls raugoties tālumā. Parasti lietotājam ir daudz Dienasgrāmatas ierakstu, kuri ir vai nu plašs un detalizēts apraksts par ikdienas gaitām, vai arī kādi literāri darbi bez noteikta mērķa (visbiežāk it kā vēstule bez adresāta). Poētiskajam lietotājam svarīgākais sevis prezentēšanas instruments ir teksts.
Interešu kolekcionārs – lietotāja sevis prezentācija balstās uz Facebook profila otro lapu, kurā lietotājam aktuālajos laukos ir savietotas vismaz 10 intereses. Parasti šādi lietotāji tiecas aizpildīt pēc iespējas plašāku jomu laukus, piemēram, koncentrējoties ne tikai uz mūziku, kā tas ir vairumā Facebook prezentāciju, bet aizpildīt arī citus lauciņus, piemēram, Sports, Grāmatas, Reliģija, Politiskie uzskati, tā sevi pozicionējot kā erudītu cilvēku. Pamata lapas prezentāciju veido aktivitāšu informācija, ziņojot, kādas jaunas intereses ir pievienotas. Paša lietotāja veidoti ieraksti ir neregulāri, dažreiz nav vispār.
Interešu kolekcionāra gadījumā ir svarīgi saprast, ka Facebook sistēmas arhitektūras īpatnības dēļ pirmā profila lapa izskatās neapdzīvota, jo ir aktivitāšu uzskaitījums un nav lietotāja nodrošināts teksts, bet sevis prezentēšanas otrā lapa ir plašāk aizpildīta kā vidējam lietotājam. Lietotāja prezentācija izskatās pasīva, bet tas ir tāpēc, ka Facebook to veido gan statiskie lauki, gan laika līnija.
Sabiedriskais viszinis – šim lietotāju tipam par visu ir savs viedoklis, sevis prezentācija veidojas bagātīga, jo tvītu ir daudz – gan komentējot aktualitātes (tiek lietoti haštagi jeb #), gan iesaistoties diskusijās par visdažādākajām tēmām (@ lietojums). Lietotāja tips ir līdzīgs Dienasgrāmatas rakstītājam, tomēr Sabiedriskajam viszinim ir ļoti aktīva komunikācija ar citiem tīkla lietotājiem, un tvīti tiek rakstīti par sabiedrībā aktuālām tēmām vai savām izjūtām par sabiedrībā notiekošo, nevis ikdienas aprakstu.
Pie šī tipa pieder arī sociālo mediju entuziasti jeb sociālo mediju speciālisti. Sociālie mediji ir salīdzinoši jauna parādība, kuras iepazīšanai šie lietotāji, gluži tāpat kā Sabiedriskais viszinis, pauž savu viedokli un komentē konkrētus notikumus, vienīgi koncentrējas tikai uz sociālajiem medijiem. Viņi publicē saites uz rakstiem, informē par jaunākajiem papildinājumiem, vērtē jaunas programmas, tvīto humora pilnas bildes par sociālo mediju lietojumu. Viņiem ir vairāk kā simts tvītu mēnesī, viņiem seko daudz citu lietotāju un viņi seko daudziem. Sevis prezentācijā tiek izmantoti visi Twitter piedāvātie komunikācijas veidi – gan retvīti, gan atbildes, gan haštagi.
Stilīgi vienaldzīgais Lietotāja sevis prezentēšana ir salīdzinoši pasīva, lietotājs vietnē parādās katru dienu, tomēr saturu atjaunina vai nodrošina reti, tā citiem parādot savu neienteresētību un distancēšanos no virtuālās vides. Tajā pašā laikā viņš aktīvi seko līdzi jaunumiem un ir informēts par visu. Lietotāja fiksētā informācija ir salīdzinoši īsa, parasti pāris nesaistīti vārdi, kas raksturo lietotāju. Piemēram, Draugiem sadaļā Par mani – „šokolāde, smiekli, ceriņi”. Šī lietotāja tipa sevis prezentācijas mērķis ir parādīt, ka lietotājam nerūp virtuālā dzīve, tā tiek uzturēta tikai pašam nepieciešamākajam, tajā pašā laikā svarīgi, ka lietotājs ir konkrētajā vietnē. Piemēram, Twitter vietnē ierakstu skaits ir ļoti mazs un neregulārs, bet lietotājam ir profils Twitter un viņš seko līdzi aktualitātēm. Komunikācija ar citiem vietnes dalībniekiem nav aktīva.
0
0