Alslēgas frāze (der ļooooti daudzām parādībām) ir "valstij nav naudas". Sekojoši, tāpat kā Zolitūdē kāds ieekonomēja uz skrūvēm, tāpat šeit - uz normālu ēdienu, normālu pasākuma organizāciju, ūdeni un tēju. Iespējams, uz vēl kko.
Tieši tāpat piekrītu LZ par mazajām skolām - atkal der pārlasīt minēto atslēgas frāzi. Jā, var jau sapņot nabadzības apstākļos par individuālām pieejām un 10 skolniekiem klasē, bet viss beidzas ar nemainīgi vienu jautājumu - kur tam ņemt naudu?
Jā, palasiet to pašu Jaunsudrabiņu! Kā un kur mācījās pirms 100, 150 gadiem, kad arī naudas nebija? Internātos. Pirmdien no rīta atnāca/atbrauca savus kilometrus un piektdien vakarā uz mājām tāpat - atpakaļ. Un nomiris no tā it kā neviens neesot, bet mēs taču par krutiem eiropiešiem sevi tagad uzskatām, ne? Kāds internāts? Autobusu katru rītu podavaj! :) Un vispār, ja mums te stāsta, ka attīstītajās valstīs ar lauksaimniecību vien 2% iedzīvotāju nodarbojas, tad par kādām skolām vispār var būt runa? LV gadījumā laukos būtu jādzīvo kādiem 40000 iedzīvotāju tādā gadījumā. To biš - kādiem 20000 nepilngadīgo. Nezinu, cik platības no LV 64000 kvadrātkilometriem aizņem pilsētas, bet, ja pat kādi 10%, tad bērnu izkliede iznāk viens sīcis uz gandrīz 3 kvadrātkilometriem. Lai piepildītu skolu ar kaut vai 200 sīčiem, tos jāvāc kopā pa 600 kvadrātkilometriem. Tas nozīmē, ka būs tādi, kuriem līdz skolai savi 13 .. 15 kilometri vienalga būs jāmēro.
0
0