Ielogoties
Reklāma

Tolerance...

13/02/2012 08:49 | Diskusija lasīta 7395 reizes
Es ne reizi neesmu klātienē apmeklējis festivāla "Jaunais vilnis" koncertus. Es par to naudu, turklāt vēl tik lielu, noteikti nemaksātu. Mani šāds veco Krievijas estrādes zvaigžņu priekšnesums, fonogrammā izpildot vecas dziesmas, neuzrunā. Bet vai tas, ka mani šis pasākums neinteresē, dod man tiesības uzskatīt, ka tas neinteresē nevienu?

Vai tikai tāpēc man būtu pamats uzskatīt, ka tas ir Latvijai nevēlams balagāns? Ir taču cilvēki, kuriem "Jaunā viļņa" formāts un stils pat ļoti patīk, kurus šī gadskārtējā tikšanās emocionāli gandarī. Kurš var dod man tiesības izlemt, kas un kāpēc citiem cilvēkiem būtu vēlams vai nevēlams? Man, piemēram, nepatīk smagais metāls, nepatīk arī reps. Tāpat es neizprotu, tos, kas skatās šausmenes un Dienvidamerikas TV seriālus. Taču es personiski pazīstu cilvēkus, kuri labprāt to dara, aizraujas ar to, kas man patiešām ārkārtīgi nepatīk, un es, audzinot sevī toleranci, aizvien biežāk izjūtu prieku par cilvēkiem, kuriem ir par ko priecāties, ka ir lietas, kas cilvēkus aizkustina.

Tāpat es ļoti priecājos, ka no tāda pasākuma kā "Jaunais vilnis" ir daudzi ieguvēji, piemēram, tūrisma nozarē. Protams, ne jau visi iegūst, bet tā taču ir ar visu! Pietiek taču ar to, ka ļoti daudzus šis pasākums skar tieši – tos, kuri izmitina konkursa viesus, tos ēdina, izvadā, sakopj un apkopj. Arī tad, ja tas ir tikai sezonas darbs, daudzām ģimenēm no tā ir liels atspaids, kas dod tik nepieciešamo naudu, turklāt vēl tā ir eksportēta nauda, tāda, kas šā brīža apstākļos citkārt būtu grūti iegūstama. Man ir prieks par šiem cilvēkiem, par viņu veiksmi, lai gan man pašam no visa tā nav nekāda savtīga labuma.

Es priecājos arī par visiem tiem, kas tieši un netieši izmanto to vilkmi, kas rodas līdz ar "Jauno vilni". Ir tūristi, kas līdz ar kārtējo TV translāciju Krievijā pamudina sevi apmeklēt Rīgu un Jūrmalu, atbraukt arī vēlāk, ziemā, lai sagaidītu te gadu miju. Ir Latvijas rīcības cilvēki, kas iegūst iespēju uzrunāt kādu no Krievijas miljonāriem vai pat miljardieriem. Iegūst Latvijas baņķieri, investīcijas alkstošie un apkalpojošie, nekustamā īpašuma mākleri un apsaimniekotāji. Es neesmu starp viņiem, taču priecājos par tiem, kam izdevies iegūt labumu, un žēl, ka to nav vēl vairāk.

Bet aizvadītajā nedēļā, pēc tam, kad tika paziņots, ka "Jaunais vilnis" Jūrmalā varētu arī nenotikt, visapkārt dzirdu tik daudz nenovīdīgas sajūsmas. Par to, ka krieviem vairs nebūs kur priecāties par savām apvītušajām zvaigznēm, ka mantrausīgajiem Jūrmalas tūrisma uzņēmējiem vairs nebūs iedzīvošanās iespēju, kā "aplauzīsies" visi tie Krievijas pilsoņi, kas sapirkušies te dzīvokļus. Daudziem ir tik patīkami, ka no kāda līdzcilvēka – vienalga, no latvieša, krieva, ebreja –novērsīsies veiksme! Man nav nekā – nu tad neviens neko nav pelnījis! Nedod Dievs, ka kādam varētu veikties tad, kad man veiksme neuzsmaida! Tad taču es justos kā pēdējais neveiksminieks. Tad jau labāk, ka nevienam nekā nav!

Šajās dienās atcerējos kādu līdzību. Pirms pāris gadiem uz Jelgavas šosejas tika uzstādīti trīs luksofori. Līdz tam biju jau pieradis ceļu no Rīgas līdz Jelgavai braukt neapstājoties, un šī piespiedu apstāšanās Jaunolainē, Olainē vai Dalbē radīja man neērtības, pat kaitināja. Es atceros, kā pirms tam, braukdams uz Rīgu, redzēju garu mašīnu rindu no Olaines, jo tām bija jāgaida mirklis, lai sākumā šķērsotu trīs joslas no Rīgas, bet pēc tam vēl jāietrāpa intensīvā mašīnu straumē, kas dodas uz Rīgu. Tobrīd jutos pārāks, jo es taču jau biju uz tā ceļa. Tad sāku domāt: vai tiešām cilvēks var justies pārāks vien tāpēc, ka dzīvo šosejas galā un nevis malā? Nē! Es vairs nekurnu un pieciešu šīs nelielās luksoforu sagādātās neērtības, jo apzinos, ka tās nav salīdzināmas ar to, ko līdz tam izcieta Ozolnieku, Olaines un Jaunolaines autovadītāji, kuri izbaudīja teju vai nāves bailes ik reizi, kad bija jāizbrauc uz Rīgas – Jelgavas šosejas. Tieši tāpat jūtos, vērtējot ažiotāžu ap "Jauno vilni".

"Jaunais vilnis" mani tieši neuztrauc un arī tieši neietekmē. Tomēr arī tad, ja tas man pagalam nesimpatizētu, es nespēju iedomāties, ka varētu pret to vērsties kā soģis, un, pasarg’ Dievs, kritizēt cilvēkus, kas to veido un bauda. Esmu pārliecināts, ka tikai tad, ja spēšu toleranti izturēties pret to, kas citiem sagādā prieku (protams, likuma, morāles utt. robežās), tikai tad arī pats spēšu ko patiesi baudīt un patiesi priecāties. Tikai tad, ja spēšu priecāties par citu veiksmēm, tikai tad, esmu pārliecināts, arī pašam veiksme biežāk uzsmaidīs.

<Delfi 13.02.2012.>
http://www.delfi.lv/news/comment/comm...id=4212495 4
Atbildes (127)
1234...7
13/02/2012 09:03
Patiesībā sen gaidīju brīdi, kad kāds šo pacels, jo arī neizprotu to saspīlēto prieku, ka lūk nenotiks. Mani pašu arī tas ne tā, ne savādāk neskar, bet es tomēr saprotu, ka tas ir brīdis, kas lielas naudas ienāk pilsētas budžetā un netikai pilsētas... Redz mēs esam tik ļoti bagādi, ka mums vienkārši liekas naudas ieplūdums nav vajadzīgs, jo tak vienmēr ir iespēja paubagot no "jevropas" elites!

Savukārt tie, kas ar vērienu priecājas par to, ka Krieviem nebūs kur sev tusu taisīt tad viņi tik ļoti kļūdās savā šaurā skatījumā, ka pat nespēj redzēt ieguvumus no tā visa pasākuma...
0 0
13/02/2012 09:12
es ne priecājos, ne nepriecājos bet no abam pusem šis pasakums tiek politizēts(un nesakat ka ta nav)...
un ja kds atbrauc ciemos tad ari lai uzvedas kā ciemos..nevis ka mājas saimnieks..
un vel apd... majas saimnieku..
tāpēc ari visa ta jezga...

ja brauktu tikai dziedat uz zīmēties tad ta nebūtu...
0 0
13/02/2012 09:19
..nu, bet, ja kaartiigi maksaa-tak jaasanjem kaut kas cilveeciigs pretii... nevar jau pa juuru vien dziivoties, lai savas vajadziibas nokaartotu...
0 0
13/02/2012 09:32
jana nav runa par to ..bet pretigiem, debiliem jocijiem par Latviju no pasākumu vaditājiem..
vel viss kas..
0 0
13/02/2012 09:41
..nav jau padomjlaiki, kad vajadzeeja pietureeties, iekljauties kaut kaadaas normaas...
katraa jokaa-dalja patiesiibas... par to der aizdomaaties...
0 0
13/02/2012 09:56
esmu piedalījusies daudzu pasākumu organizēšana, zinu ko tas nozīmē tīri no "virtuves puses" un zinu cik ļoti daudz ir cilvēku, kuriem vnk bez jelkāda iemesla ir kaut kāds naids vai nepatika un vēlme, lai tik viss izgāstos utml.
par Jūrmalu - jā nav tā nekāda "augstā māksla" un es viņu pat pa TV neskatos, bet tās, kā jau rakstā ir teikts un tam pilnīgi piekrītu, jau ir manas problēmas. bet es arī ciest nevaru visus pašmāju "talantu šovus" un tamlīdzīgās blēņas, kas vispār salīdzinot ar JV ir kaut kāds B līgas pasākums kolchoza klubā. un? lai taču cilvēki darbojas - atbilstoši savām spējām un interesēm. JV ir liels pasākums, kas daudziem patīk, ir finasiāli izdevīgs, tūrismam kā nozarei vispār piesaista daudz cilvēkus, un ne jau tikai uz JV laiku. tāpēc izčakarēt to ir stulbi, bet... absolūti atbilst šai valstij un vidējam statistiskajam "latišam praktiskajam"
0 0

Tēmas: 6
Ziņas: 15776

13/02/2012 10:12
а если мне что-то не нравится, тогда я просто говорю, что это гавно © Matti Miliuss
0 0
13/02/2012 10:20
NU apmēram varu iedomāties ka Ventiņu Aivars ātri izdomās kā to pasākumu pavilkt zem sava deķa ja jau nav sācis vilkt, un ari Liepajnieki miera nesēdēs...
tā ir un paliek nauda kas ieplūst..un ne maza... un to vajag izmantot. piekrītu Anks, ka vajag regulēt dažas izpausmes,
anti Valstiskus izteicienus.. tieši tā iemesla dēl es to neskatos...
bet ir citi kam tie ir veseli pasakumi gaidit vakara pie tālrādes kad nu buus... nevajag aizmirst, ka vecāka paaudze ar to ir dzivojusi. un vieta ta ko likt nav... šodienas 98% diletantisms?
0 0

Tēmas: 80
Ziņas: 12978

13/02/2012 10:29
kādu gadu atpakal paraidē, Bez tabū, bija tema, kas ir Īstenais Latvietis... un prasija skatitaju viedokli. Ar ko tas beidzas nezinu, bet pats pie šīs temas aizdomājos... kā tad raksturot Īsteno Latvieti... man lieka, ka viņš nav ļauns, viņš ir izpalīdzigs, ... un tā talāk un tālak... varētu daudzas pozītīvas ipašības tam pieskaitīt ar kurām varētu lepoties, bet viena lieta gan man liekās, kas Īstenejam Latvietim traucē dzīvot... Īstnais Latvietis netic, veiksmes stāstiem, nedod Dievs, kādam veiksies... tad tur kaut kas nav kartībā... kaut kas netīrs... veiksme ir nozigums... varbūt ir vēl kadas sliktas īpašības, bet man kaut kā šī krīt acīs... un esmu pats uz savas ādas to izjutis... esmu, tā man vismaz liekas diezgan izveicīgs un apķērīgs un daudzās dzīves situācijās esmu mācējis no dotās situācijas iegūt papildus labumus ar savādāku piedāvājumu, nevis ar krāpšanu... Man ir likti šķēršļi, es esmu štučīts, man ir visādi mēģinājuši kaitēt... un to ir darijuši tikai Īstenie Latvieši... un tā nav bijusi kaut kāda biznesa konkurence, lai mani izspiestu no aprites... man pat nesen bija jāzaudē viens darbs, tikai tāpēc, ka es mācēju izmantot tā uzņēmuma iekšējo struktūru un zaudēju to tikai uz tenku līmeni, un tenkotāji man acīs smaidija, bija mani kolēģi... Īsteni Latvieši... Vispār tā ir traģēdija... kas pašus latviešus apraks...
0 0

Tēmas: 6
Ziņas: 15776

13/02/2012 10:31
ezits ... nevajag aizmirst, ka vecāka paaudze ar to ir dzivojusi.
Tu saki?
0 0
13/02/2012 10:33
harald saku,
ar domu ar tiem Dinozauriem. manas tantes un onki, kuriem tagad ir pa 70 s čemto, un es ari aceros, ...
un viņiem stipri mazas ragutiņas ka tasnotiek uz fonogrammam.. pa televizoru tak to nesaka..
0 0
13/02/2012 10:35
..lai kur un kaa, un cik veiksmiigi, tas pasaakums notiks turpmaak..taa vairs nebuus tik daudzus gadus skandinaataa-Jūrmala..
0 0
13/02/2012 10:36
Jan tas vēl nekur nav teikts...
zemļa v iļuminātore!!!! vidna
0 0
13/02/2012 10:40
Nauda ieplūda liela, bet vai par to uzlaboja pašu Jūrmalu? Vai varbūt labāk dzīvojās "iezemiešiem jūrmalniekiem"?? Diez vai.
0 0
13/02/2012 10:46
man pasakums pa televizor šad tad iet fona..nu jau iazvien retāk..
interresats no "antropologisko pētijumu viedokļa"
0 0
13/02/2012 10:48
nu nesaki vis, Ube..tantuki melleņu glazīti par 5ls varēja notirgot!!
Protams tie, kas tika pie tirgošanas, jo tur siets ir tāds..ne par knapu... kukuļi gāja pa labi un pa kreisi!!
0 0

Tēmas: 80
Ziņas: 12978

13/02/2012 10:54
ube ... bet vai tā ir JV vaina, ka jurmalniekiem pašiem nekas netik... ? kam šis jautājums tiek adresēts... ?
0 0

Tēmas: 80
Ziņas: 12978

13/02/2012 10:56
O!! Kurzemniece parādijās...
0 0
13/02/2012 11:00
tolerance... kā tēmas pieteikums garām... pat tā kā apstulbu, ka zem šitā stāsts par Jauno vilni...
0 0

Tēmas: 1
Ziņas: 1891

13/02/2012 11:03
Jūrmalniekiem tika gan - ar negatīvo zīmi- augsti zemes un īpašumu nodokļi... Un tās atlaides, ko konkursam deva, tās visas no pilsētas kopēja budžeta tika apmaksātas...
0 0
1234...7
Pašlaik mēs izmantojam tikai tehniskās sīkdatnes (cookies), lai nodrošinātu pareizu vietnes darbību. Vairāk informācijas