Kādēļ tikai lielveikalos? Apsargi ir arī mazos un nelielos veikalos. Apsardze jau nesastāv no puišiem un dāmām formās vien, -- sargāt kombinēti palīdz, piemēram pīkstošies vārti. Skandāli sākas un sākas pamatoti, ja skops veikala īpašnieks iepircis lētus, mūsdienām vairs neatbilstošu vārtu pīkstuļus, kuri reaģē ne tikai uz preci, bet arī uz pircēju personiskajām mantām, pat e-talonu ieskaitot, -- ja apsargi kaut cik mācīti arī galvas gudrībās, tad pircējs loteriju vinnējis, bet var arī nepaveikties. Apsargam faktiski nav tiesību rakties jūsu mantās, -- vienīgi tiesības pašam tās izrādīt. Nepelnīti aizkavētie pircēji visbiežāk paši gan kautrējas no blenzošā pūļa, gan nevēlas kavēt savu laiku: ja nepiekrītat apsardzes rīcībai, varat izsaukt valsts policiju un pierādīt savu taisnību, uzrakstot iesniegumu.
Rīgā no nepelnītajiem pīkstuļiem un apsardzes nevajadzīgas intereses jāuzmanās Bērnu Pasaules Rimi un Valdemārielas Rimi: no Rimi vadības puses lielākā cūcība, par ko zemes gaisā spert, = ieejas vārtu neieslēgšana, -- jūs preču nodaļas ieejat bez pīkstieniem, bet ārā nākot pie kasēm, atskan signāls, kasieres sauc, sargi steidzas un pārējie rindā burkšķ. Ja zināt, kā rīkoties precīzi un noteikti, arī ar to, kopumā visai aprobežoto apsargu "kontingentu" galā tikt var: vajadzīgi vienīgi stabili nervi un mazliet likumu un noteikumu zināšanu.
P.S. Ja lasīs kāds Rimi pārstāvis, var nemēģināt "uzbraukt": pēc attiecīgajiem konfliktiem man paliek pieraksti -- ar datumiem, uzvārdiem, žetonu numuriem kā pārbaudāma, precīza informācija.